Kwiecień
25
00:23
Imieniny:
Marii, Marzeny, Ryszarda
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in comments
Search in excerpt
Search in posts
Search in pages
Search in groups
Search in users
Search in forums
Filter by Categories
Aktualności
Nawożenie
Ochrona
Okopowe
Oleiste
Prawo
Relacje
Rynek
Technika
Zboża

Partner portalu

Technika

Modernizacja fabryki SDF w Treviglio

Dodane 3 kwietnia 2017 o 15:14   Źródło: mat. prasowy SDF
????????????????????????????????????
Zdjęcia firmowe

Zakończył się pierwszy etap prac renowacyjnych linii produkcyjnych w fabryce SDF w Treviglio, który rozpoczął się w 2016 roku. Nowa linia montażowa oraz nowa linia lakiernicza, uruchomione 23 stycznia br., który w ciągu trzech lat przewiduje całkowitą modernizację linii montażowych ciągników, utworzenie nowej linii produkcyjnej przednich osi oraz wdrożenie nowego centrum roboczego MCM.

Na inwestycje przeznaczono łącznie 22 miliony euro. Dzięki znaczącym zmianom zaplanowanym aż do 2018 roku, koncern SDF zyska całkowicie zmodernizowany zakład produkcyjny, spełniający najwyższe standardy jakości, o dużych zdolnościach adaptacyjnych, który będzie w stanie zapewnić firmie niezależność produkcyjną w zakresie kluczowych komponentów, co jest podstawowym punktem strategii SDF.

SDF_Treviglio Plant_ AGV_Manipolatore_DSC_4701Z technologicznego i przemysłowego punktu widzenia, nowa linia montażowa została wykonana poprzez wdrożenie rozwiązań całkowicie różnych od tych stosowanych w przeszłości. Przede wszystkim zrezygnowano z modelu linii opartego na przenośniku płytowym zastępując go systemem AGV – Automated Guided Vehicles, który działa z wykorzystaniem zautomatyzowanych pojazdów, pojedynczych wózków transportowych, na których montowane są ciągniki. Wózki poruszają się wzdłuż linii montażowej i są zasilane energią pola magnetycznego, które jest wytwarzane przez dwa przewody ziemne. To pole jest wykorzystywane także przez pojedyncze wózki AGV do niezależnego poruszania się wzdłuż przebiegu linii montażowej. Takie rozwiązanie zapewnia wiele korzyści. W szczególności większą niezawodność całego systemu, ponieważ ewentualna usterka jednego elementu nie powoduje zablokowania całej linii montażowej. Ponadto taki system umożliwia zaprojektowanie linii z rozwidleniami i zakrętami pozwalając na utworzenie równoległych stanowisk, które znacznie ograniczają występowanie tzw. „wąskich gardeł” obecnych w systemach konwencjonalnych. Tego rodzaju zdolność adaptacyjna przejawia się w możliwości zmiany przebiegu linii produkcyjnej bądź jej przyszłego rozszerzenia w stosunkowo prosty sposób i przy niewielkim nakładzie kosztów. Pojedyncze moduły AGV dają również możliwość realizowania montażu nieruchomego podzespołu na stanowisku, pozwalając operatorowi na wykonywanie zadań precyzyjnych. Co więcej, przyjęte rozwiązanie umożliwia zdecydowaną poprawę ergonomii stanowisk, z uwzględnieniem ogólnego bezpieczeństwa pracowników.

SDF_Treviglio Plant_ Malarnia_DSC_4420W nowej linii zastosowano nowoczesne wyposażenie do wykonywania różnych operacji montażowych. Przede wszystkim, na początku linii przygotowano dwa nowe stanowiska do łączenia przekładni z silnikiem i osią przednią. Przekładnia jest umieszczana na stole podnośnika hydraulicznego, który umożliwia jej podniesienie na wysokość większą niż 2 metry w celu ułatwienia operacji montażowych pod przekładnią. Przy użyciu manipulatora o udźwigu 950 kilogramów silnik zostaje podniesiony i połączony najpierw z przekładnią, a następnie z osią przednią w celu utworzenia głównego korpusu ciągnika (powertrain).

Pierwszy etap prac objął także nową linię lakierniczą. Została ona całkowicie odnowiona i umieszczona poza liniami produkcyjnymi. Takie rozwiązanie umożliwiło poszerzenie linii montażowych i zwiększenie stanowisk roboczych dla pojedynczej linii. Nowa linia przewiduje przede wszystkim pięć różnych etapów mycia poszczególnej części w celu optymalnego przygotowania powierzchni do obróbki. Następnym etapem cyklu jest zautomatyzowane suszenie części oraz nałożenie podkładu i lakieru (obydwa preparaty są dwuskładnikowe) za pomocą robotów najnowszej generacji. Na koniec lakier jest suszony w piecu w temperaturze 80°C. Znaczna poprawa pod względem jakości i dwukrotny wzrost odporności na korozję głównego korpusu ciągnika to ogólne korzyści, jakie przynosi nowa linia lakiernicza.

Po zakończeniu projektu we wrześniu 2018 roku w zakładzie produkcyjnym SDF w Treviglio będą działać dwie bliźniacze linie montażowe obsługiwane przez jedną linię lakierniczą, których zdolność produkcyjna będzie wynosić do 100 ciągników dla każdej zmiany roboczej.

SDF_Treviglio Plant_ Po piecu_DSC_4949

Ostatnio dodane:

Komentarze

Kwiecień, 2017

Pn

Wt

Śr

Cz

Pt

So

Nd

-

-

-

-

-

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

Brak wydarzeń w wybranym dniu

loading...